Algemene Voorwaarden

Als voor jou hetzelfde geldt als voor mij, dan zijn je huisdieren je familie. En ben je hun personeel. Hierbij gaan we uit dat de belangen van je huisdier voorop staan.

Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen gelden, in alle gevallen waarbij gebruik wordt gemaakt van de diensten van Happycat@Home oppasservice , onderstaande algemene voorwaarden:

  • Artikel 1: Algemeen
  • Artikel 2: Verzorging en diensten
  • Artikel 3: Verplichtingen eigenaar
  • Artikel 4: Tarieven
  • Artikel 5: Wijze van betaling
  • Artikel 6: Annulering

Artikel 1: Algemeen

  • Happycat@Home oppasservice is niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of andere schade aan je woning tijdens je afwezigheid met uitzondering van door          Happycat@Home oppasservice zelf direct aangebrachte schade.
  • Happycat@Home oppasservice is niet aansprakelijk voor ziekte en/of overlijden van je huisdier.
  • Happycat@Home oppasservice is niet aansprakelijk voor weggelopen huisdieren die buiten mogen zijn tijdens jouw afwezigheid.
  • Happycat@Home oppasservice is niet aansprakelijk voor besmetting van je huisdier met vlooien en/of wormen.
  • Happycat@Home oppasservice behoudt zich het recht voor klanten te weigeren.
  • Happycat@Home oppasservice behoudt zich het recht voor deze AV op enig moment aan te passen welke je direct kunt inzien.
  • Het service gebied van Happycat@Home oppasservice bestaat uit Goirle en directe omgeving. De reiskosten gaan in na 5 km enkele reis vanaf het postcode adres van Happycat@Home oppasservice en hiervoor wordt € 0,40 per kilometer in rekening gebracht. De kilometer afstand wordt berekend aan de hand van Google Maps routeplanner, of ANWB routeplanner.                                                                 1,7       Bij het vermoeden op mishandeling/verwaarlozing verplicht Happycat@Home oppasservice zich tot het melden hiervan bij de dierenbescherming.

Artikel 2: Verzorging en diensten

  • Happycat@Home oppasservice verzorgt je katten naar jullie wensen zoals aangegeven en ondertekend in een overeenkomst opgesteld nav de informatie tijdens het kennismakingsgesprek bij je thuis. Eén bezoekje per dag is minimaal tenzij iemand anders de overige dagen je dier komt verzorgen.
  • Inbegrepen bij de prijs van het oppassen zijn, eerste kennismaking, een sleutellabel, primaire zorg en aandacht voor je huisdier, de post wegleggen, eventueel bezoek aan dierenarts tegen een meerprijs per keer van €25 (m.u.v. de gemaakte kosten bij de dierenarts zelf), bijhouden kattenbak, toedienen eventuele medicatie, opruimen ‘ongelukjes’ en plantjes (binnen) water geven.
  • Happycat@Home oppasservice maakt voor een oppasperiode gebruik van een oppasovereenkomst.
  • Happycat@Home oppasservice verzorgt in eerste instantie alleen katten maar kan in overleg ook voor je kleine knaagdieren, vissen en/of vogeltje zorgen. Deze dieren alleen in combinatie wanneer de oppasservice de zorg voor de kat ook aangaat.
  • Happycat@Home oppasservice zal bij ziekte of vermoeden op ziekte van je huisdier de dierenarts bezoeken. (Indien een opgegeven contactpersoon bereikbaar is zal dit eerst overlegd worden.) Eventueel hieruit voortvloeiende kosten zullen bij eigenaar in rekening worden gebracht, tezamen met €25 voor deze extra dienst. Je wordt hiervan op de hoogte gesteld tenzij anders aangegeven. In levensbedreigende situaties zal Happycat@Home oppasservice eerst handelen alvorens contact met je (of de opgegeven contactpersoon) op te nemen.
  • In geval van afwezigheid van de eigen dierenarts zal de oppasservice een bezoek brengen aan een andere dan jullie eigen dierenarts.
  • In principe is er één persoon die voor Happycat@Home oppasservice werkt en jouw huisdier verzorgd. Bij ziekte, onverwachte drukte of andere vorm van overmacht zal de oppasservice zelf zorgen voor tijdelijke of structurele vervanging en zal je daar, indien mogelijk, van op de hoogte stellen.

Artikel 3 Verplichtingen eigenaar

  • Eigenaar dient te zorgen dat het huis toegankelijk is voor de oppas en dat toegangsdeur, sleutel en slot goed functioneren (geen extreem klemmende deuren etc.)
  • Eigenaar dient een huissleutel beschikbaar te stellen aan Happycat@Home oppasservice .
  • Eigenaar dient te zorgen dat de kat geënt, ontwormt en ontvlooid is voor de start van de oppas periode.
  • Eigenaar dient een contactpersoon aan te wijzen. Dit in geval van noodsituaties zoals brand, inbraak, ziekte/ overlijden huisdier.
  • Een eigenaar die gebruik wil maken van de oppas wordt verzocht dit minimaal 7 dagen voor de gewenste start van de oppas kenbaar te maken aan Happycat@Home oppasservice middels email of telefoon. Dit i.v.m. het kennismakingsgesprek en het tekenen van de overeenkomst. Uitzonderingen hierop zijn spoedgevallen zoals onverwachte opname in ziekenhuis, instelling e.d. Afhankelijk van de drukte zal de oppasservice bepalen of de oppas nog ingepland kan worden.
  • Eigenaar dient te zorgen dat alle noodzakelijke middelen aanwezig zijn en binnen handbereik/in het zicht zijn voor de verzorging van zijn huisdier. Wanneer deze middelen niet (duidelijk zichtbaar of toereikend) aanwezig zijn zal Happycat@Home oppasservice deze naar eigen inzicht en zonder overleg aanschaffen waarbij de kosten, tezamen met €25 extra voor deze dienst voor de eigenaar zijn. Onder noodzakelijke middelen wordt verstaan; voldoende eten/drinken, kattengrit en schepje en/of boterhamzakje voor het uitscheppen van de kattenbak, voldoende medicatie, schaar, kam en/of borstel, stofzuiger/veger en blik, vuilniszakken, keukenpapier en/of andere schoonmaakdoekjes en alle andere middelen noodzakelijk voor een goede verzorging van uw huisdier. Zo ook het paspoort en reismandje van je huisdier.
  • Eigenaar dient Happycat@Home oppasservice te voorzien van volledige informatie nodig voor een goede verzorging van je huisdier. Eventuele logees, werklieden en andere sleutelhouders dienen op de hoogte te zijn van de oppas periode en afspraken die je met onze oppasservice maakt.
  • De eigenaar dient Happycat@Home oppasservice te berichten bij vertrek en thuiskomst, via mail, telefoon, sms. Bij geen bericht zal de oppas worden voortgezet waarbij de bijkomende kosten op eigenaar worden verhaald.

Artikel 4: Tarieven

  • Tarieven worden besproken tijdens het intakegesprek en zijn tevens te vinden op de website.
  • Tarieven zijn incl. 21% BTW.
  • Tarieven zijn incl. reiskosten. (exclusief eventuele parkeerkosten). (geldt tot en met 5 km enkele reis vanaf Muldersweg 40, Goirle daarna € 0,40 per km.)
  • Inbegrepen is de verzorging zoals omschreven in artikel 2.2
  • Door het ondertekenen van de overeenkomst verplicht de eigenaar zich tot betaling van het afgesproken bedrag. Na afloop van de oppas periode zal, wanneer extra’s tov van de overeenkomst verleend zijn, een aangepaste factuur verzonden worden.
  • Happycat@Home oppasservice behoudt zich het recht voor de tarieven op enig moment te wijzigen of aan te passen welke direct zichtbaar zullen zijn op de website

                                                                                                                                              Artikel 5: Wijze van betaling

  • Het totale bedrag zal tenminste 7 dagen voor de oppas periode bijgeschreven moeten staan op de rekening van Happycat@Home oppasservice.
  • Pas na ontvangst van de betaling is de boeking definitief.

 

Artikel 6: Annulering

Bij annulering door de eigenaar gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen: – Annulering tot 28-14 dagen vóór het ingaan van de oppas periode– 25,00 administratiekosten

Annulering tot 13-7 dagen vóór het ingaan van de overeenkomst: 50%  van de prijs op basis van verzorging van 1 kat

Annulering binnen 6 dagen vóór het ingaan van de overeenkomst: 75% van de prijs op basis van verzorging van 1 kat

Annulering binnen 24 uur voor het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs. Bij eerder terugkomen van het vakantieadres geldt geen teruggave van de overgebleven dagen, mochten er reiskosten zijn berekend dan worden de reiskosten gerestitueerd.